Back to the List

Publicitate online: AdWords vs Facebook Ads

Zilele cand Google AdWords era singurul serviciu serios de pe piata de web advertising au apus. Si asta datorita retelei de socalizare Facebook, una dintre cele mai mari din lume, care a reusit, printr-o abordare diferita Facebook Ads, sa atraga atentia investitorilor online: reclama acestora este mai precisa, la nivel de individ, intrucat se bazeaza direct pe profilul utilizatorilor si tine cont de sex, varsta, loc de munca, oras, etc.

Diferentele dintre Facebook Ads si AdWords

Deosebirea principala dintre cele doua mari servicii este reprezentata de metoda de targetare (totodata si motivul pentru care concureaza in cadrul advertisingului online): conceperea si transmiterea mesajului potrivit catre persoana potrivita. Daca AdWords te ajuta sa te promovezi mizand pe cuvintele cheie dintr-un mesaj public care sa descrie nisa si consumatorul, pe Facebook Ads trebuie mai intai sa stabilesti profilul potentialului client si in functie de acesta sa creezi reclama potrivita.

O alta diferenta se refera la costuri. Pentru ambele servicii ai posibilitatea sa alegi intre CPC (cost per click) sau CPM (cost per mia de afisari), insa costurile obtinute in cazul Facebook-ului sunt mai reduse pentru ambele variante, probabil pentru ca numarul de advertiseri si a concurentei este mai mic. Asadar, indiferent de scopul pe care il ai, ca doresti mai multi vizitatori sau vrei ca utilizatori sa isi aminteasca logo-ul tau, Facebook ofera un pret mai mic decat Google.

Alte deosebiri de care poti tine cont

  • AdWords ofera mai multa relevanta decat Facebook Ads – pe Google utilizatori cauta o informatie precisa pe baza cuvintelor cheie, in timp ce pe Facebook reclama afisata este accesata doar daca prezinta interes;
  • Google poate afisa 3-4 sau chiar mai multe anunturi pe o pagina cu rezultate returnate comparativ cu Facebook;
  • In America s-au facut cateva studii care arata ca in urma utilizarii Facebook rezulta un bounce rate mai mic decat AdWords, ceea ce constituie o bila alba pentru primii;
  • Cu Facebook Ads poti face filtrare dupa genul masculin sau feminin, iar in multe nise poate insemna reducerea costurilor de publicitate la jumatate.

In concluzie, amandoua pot fi eficiente, pentru Facebook Ads trebuie sa studiezi atent profilurile consumatorilor, in timp ce pentru AdWords conteaza cuvintele cheie pe care utilizatorii le pot testa pentru a obtine informatiile necesare.

via www.etcetering.com