Back to the List

Cum realizezi o campanie de bannere?

Una dintre cele mai puternice forme de advertising online este reprezentata de bannere. Fata de alte metode precum casutele de tip text, acestea pot fi persuasive si reusesc sa atraga interesul vizitatorilor si sa-i ramana in memorie impreuna cu mesajul transmis de companie.

Etapele unei campanii de bannere

Prima etapa intr-o campanie de bannere o constituie de fapt crearea bannerului propriu-zis. Acesta trebuie sa fie simplu, format dintr-o poza sugestiva care sa descrie ceea ce isi doreste cumparatorul si un mesaj inteligent care sa prinda la public, dar fara prea multe cuvinte sau explicatii.

In a doua etapa se face un studiu referitor la audienta partenerilor care si-au exprimat acordul pentru afisarea bannerului, din punct de vedere cantitativ si calitativ. Acest pas este important pentru o campanie de bannere, deoarece o audinta mare, dar irelevanta, poate sa esueaze fata de o audienta mai redusa, insa alcatuita din persoane cu un interes direct pentru nisa ta. Pintre principalii furnizori de spatii de bannere sunt bloggerii ( ieftini si practici) si AdWords ( pentru o campanie de anvergura).

In a treia etapa se incepe monitorizarea performantelor. Presupune calcularea potentialului in advertising a partenerului, in vederea continuarii colaborarii sau renuntarea la contract. Aceste calcule se refera la:

— raportul dintre vizitatori/ accesari banner: daca avem un numar de 15k de vizitatori unici, insa numai 20 dau click atunci inseamna ca nisa respectiva nu este prea remarcabila;

— bounce rate al partenerului: fiecare site are acest coeficient de calitate si se poate calcula tinand cont de cativa factori precum numarul paginilor incarcate de fiecare vizitator, timpul petrecut pe site, etc; un procent sub 50% poate fi considerat decent si cu cat este mai mic cu atat site-ul este mai recomandat pentru livrarea de informatii catre utilizatori;

— rata de conversie reprezinta un raport intre cei care achizitioneaza un bun sau serviciu oferit si cei care doar se uita, cu cat aceasta este mai mica cu atat partenerul rezulta a fi mai ineficient;

— numarul de afisari de pe site-ul partenerului: este important sa stii de cate ori a fost vizualizat bannerul, pentru ca de atatea ori inseamna ca bannerul a ramas in subconstientul persoanei, fiind element cheie intr-o astfel de campanie.

Poti obtine cel mai usor aceste informatii si statitici cu ajutorul serviciului de analiza gratuit Google Analytics.